steintrike speedster

Steintrike Speedster

Versie van de volledig geveerde Wild One met een smallere spoorbreedte en een lager zwaartepunt. De Speedster is lichter en sneller. Stabiele en precieze besturing op drukke routes en smalle paden. Past door smalle doorgangen. Perfect voor Nederlandse omstandigheden.

Speedster

De volledig geveerde tour- en allroundtrike van de snelle soort. De Wild One Speedster is de smallere versie van het basismodel. En dat is erg handig voor de Nederlandse fietspaden en in de stad. Deze trike wordt ook wel de Wild One NT (van Narrow Track) genoemd. De voorwielen zijn 18 inch, het achterwiel is 20 inch. Hierdoor ligt het zwaartepunt nog iets lager dan bij het standaard model.

Steintrikes

Het bijzondere van deze trikes zijn de apart geveerde voorwielen met elk een dubbele veerarm (double wishbone). De veer-schokdemper combinatie is tussen de veerarmen geplaatst. Die speciale plaatsing zorgt ervoor dat er een lange veerbeweging mogelijk is waardoor een comfortabele vering ontstaat. Deze kan door het afstellen van de schokdemper ingesteld worden tussen ‘vliegend tapijt’ en ‘Formule 1’ gevoel. De vering werkt ook progressief, dat wil zeggen dat de veer sterker is bij diepere invering. Zelfs als je op een heuvel los van de grond komt, is de landing probleemloos en zullen de schokbrekers niet tegen de eindpositie knallen. De totale veerweg is achter maar liefst 100 mm, aan de voorkant 78 mm vanwege de kortere veerarmen. In alle standen van de vering blijven de wielen keurig verticaal.
Bij alle Steintrikes is het frontale oppervlak zo klein mogelijk gehouden, waardoor een hoge eindsnelheid bereikt kan worden. Dat is bereikt door de aerodynamisch gunstige combinatie van twee wielen voor en één wiel achter, de geringe zithoogte en de verhoogde trapas positie. Toch is de grondspeling nog 15 cm en daardoor is deze trike zeer ‘terrein-vaardig’.

Technische gegevens

Frame Materiaal: ST52 BK (mangaanstaal)
Voorwielen: 16″ (ETRTO 40 – 349 mm) (18″ ETRTO 40 – 355 mm optioneel)
Achterwiel: 20″ (ETRTO 40 – 406 mm)
Stoelhelling: 30° – 37°
Spoorbreedte: 700 mm
Totale breedte: 740 mm
Totale lengte: 1,80 m – 2,1 m
Zithoogte: 20 – 25 cm afhankelijk van type zitting en afmeting wiel
Trapashoogte: 44 cm
Draaicirkel: 4,2 m (buitencirkel)
Vering bereik voor: 78 mm
Vering bereik achter: 100 mm
Wielbasis: 1125 mm
Capaciteit: 120 kg persoon
Gewicht: vanaf 17.65 kg


Leverbaar in veel verschillende kleuren. Kies uw favoriete kleur of creëer uw eigen kleurcombinatie.
Het overzicht van beschikbare standaard kleuren vindt u op onze RAL kleuren pagina.
Een tabel met metallic en neon kleuren vindt u op onze speciale kleuren pagina.

De Pendix eDrive500 ombouwset maakt van uw trike een betrouwbare en krachtige e-trike. De set kan onafhankelijk van de trapaslengte, het versnellingssysteem of remsysteem worden gemonteerd. De 250 Watt motor ondersteunt u absoluut geruisloos. Het complete systeem weegt slechts 7,3 kg.
De Pendix is een ‘gearless’ motor, dus zonder tandwielen. Dit wordt ook wel ‘direct drive’ genoemd. Daardoor heeft de motor minder interne verliezen. Met een vermogen van 250 watt en een maximaal koppel van 65 Nm, ondersteunt de Pendix uw trapprestaties tot een snelheid van 25 km/u (wettelijk toegestane maximale waarde voor EU-landen).
De 48 V Pendix ePower500 batterij heeft een capaciteit van 500 Wh en werkt op basis van moderne lithium-ion technologie. De batterij kan gemakkelijk van de fiets worden gehaald en in ca. 3 uur volledig worden opgeladen met de meegeleverde 160 W-oplader.

Vanaf € 6.320,00

Prijs inclusief BTW en exclusief transportkosten.