steintrike roadster

Steintrike Roadster

Versie van de volledig geveerde Wild One met een groot achterwiel. Het grotere wiel zorgt voor meer rijcomfort op ongelijke hobbelige wegen omdat het soepeler over de kuilen en hobbels in het wegdek rijdt.

Roadster

De volledig geveerde tour- en allroundtrike van de snelle soort. De Wild One Roadster is de versie met een groter achterwiel. Daardoor loopt het wiel wat soepeler over oneffenheden en is dan ook geschikt voor het meer relaxed rijden op de gewone wegen.

Steintrikes

Het bijzondere van deze trikes zijn de apart geveerde voorwielen met elk een dubbele veerarm (double wishbone). De veer-schokdemper combinatie is tussen de veerarmen geplaatst. Die speciale plaatsing zorgt ervoor dat er een lange veerbeweging mogelijk is waardoor een comfortabele vering ontstaat. Deze kan door het afstellen van de schokdemper ingesteld worden tussen ‘vliegend tapijt’ en ‘Formule 1’ gevoel. De vering werkt ook progressief, dat wil zeggen dat de veer sterker is bij diepere invering. Zelfs als je op een heuvel los van de grond komt, is de landing probleemloos en zullen de schokbrekers niet tegen de eindpositie knallen. De totale veerweg is maar liefst 100 mm. In alle standen van de vering blijven de wielen keurig verticaal.
Zoals bij alle Steintrikes is ook bij de Wild One het frontale oppervlak zo klein mogelijk gehouden, waardoor een hoge eindsnelheid bereikt kan worden. Dat is bereikt door de aerodynamisch gunstige combinatie van twee wielen voor en één wiel achter, de geringe zithoogte en de verhoogde trapas positie. Toch is de grondspeling nog 15 cm en daardoor is deze trike zeer ‘terrein-vaardig’.

Technische gegevens

Frame Materiaal: ST52 BK (mangaanstaal)
Voorwielen: 20″ (ETRTO 40 – 406 mm)
Achterwiel: 26″ (ETRTO 40 – 559 mm)
Stoelhelling: 30° – 37°
Spoorbreedte: 780 mm (road) / 800 mm (offroad met brede velg)
Totale breedte: 835 mm (road) / 875 mm (offroad met brede velg)
Totale lengte: 1,95 m – 2,3 m
Zithoogte: 23 – 30 cm afhankelijk van type zitting en afmeting wiel
Trapashoogte: 47 cm
Draaicirkel: 4,8 m (buitencirkel)
Vering bereik voor: 100 mm
Vering bereik achter: 100 mm
Wielbasis: 1217 mm
Capaciteit: 120 kg persoon
Gewicht: vanaf 19 kg


Leverbaar in veel verschillende kleuren. Kies uw favoriete kleur of creëer uw eigen kleurcombinatie.
Het overzicht van beschikbare standaard kleuren vindt u op onze RAL kleuren pagina.
Een tabel met metallic en neon kleuren vindt u op onze speciale kleuren pagina.

De Pendix eDrive500 ombouwset maakt van uw trike een betrouwbare en krachtige e-trike. De set kan onafhankelijk van de trapaslengte, het versnellingssysteem of remsysteem worden gemonteerd. De 250 Watt motor ondersteunt u absoluut geruisloos. Het complete systeem weegt slechts 7,3 kg.
De Pendix is een ‘gearless’ motor, dus zonder tandwielen. Dit wordt ook wel ‘direct drive’ genoemd. Daardoor heeft de motor minder interne verliezen. Met een vermogen van 250 watt en een maximaal koppel van 65 Nm, ondersteunt de Pendix uw trapprestaties tot een snelheid van 25 km/u (wettelijk toegestane maximale waarde voor EU-landen).
De 48 V Pendix ePower500 batterij heeft een capaciteit van 500 Wh en werkt op basis van moderne lithium-ion technologie. De batterij kan gemakkelijk van de fiets worden gehaald en in ca. 3 uur volledig worden opgeladen met de meegeleverde 160 W-oplader.

Vanaf € 6.450,00

Prijs inclusief BTW en exclusief transportkosten.